STYLE IT UP

אני נתקלת בזה המון. אנשים ששיפצו את הבית עם אדריכל, השקיעו המון כסף בשיפוץ והאמת? השיפוץ יצא מצוין… חלוקת החלל נכונה ובחירת החומרים מוצלחת אבל הבית לא מעוצב. הם מרוצים מאנשי המקצוע כמובן וזה לא שיש להם תלונות, אבל התוצאה קצת מאכזבת. למה? כי בסופו של דבר שום חלל לא יהיה מושלם בלי הסטיילינג.

אני אישית כמעט נמנעת מלקחת פרויקטים של עיצוב פנים ללא סטיילינג, מבחינתי הסטיילינג הוא חלק אינטגרלי מהעיצוב ונמצא בתודעה שלי כבר מהשלבים הראשוניים של התכנון. אבל כמו בחידה על העצים והיער, יש לא מעט מעצבים מוכשרים שהתפיסה שלהם כוללנית יותר ומתיחסים לחלל במאקרו ולא במיקרו. כשאני נכנסת לפרויקט כזה, שמישהו אחר התחיל ועשה כברת דרך משמעותית בלעדי, אני משתדלת להשלים אותו ומתאימה את עצמי לסגנון הקיים.

כשהגעתי אל הדירה הזאת. היא היתה בשלב האחרון של שיפוץ מקיף, בו החלל חולק מחדש, המטבח ופריטי נגרות נוספים הוזמנו מאיטליה וכל הריצוף, החיפוי והאלומיניום הוחלפו. למרות ההשקעה הרבה שכבר נעשתה, בעלי הדירה הבינו מבעוד מועד שבלי טקסטיל ואקססוריז נכונים, הדירה תישאר מונוכרומטית וחיוורת והזמינו אותי להשלים את העבודה. איזה כיף… הרגשתי כמו מאפרת שבאה לאפר דוגמנית יפה במיוחד!

לאחרונה, אחרי כל פרויקט שמתפרסם ברשת מופיעה רשימה בה מפורט מאיפה הגיע כל דבר. אני חייבת להודות שאני קצת אמביוולנטית לגבי זה. אם שואלים אותי על פריט ספציפי אני תמיד עונה בכיף, אבל רשימה שלמה? גם ככה כל הבתים שלנו נראים כמו ‘העתק הדבק’ והמתכונים האלה בוודאי לא מעודדים מקוריות או יצירתיות.

אבל מצד שני, לרוב מאחורי המוצרים המעוצבים האלה יש עסקים עצמאיים. אנשים שהשקיעו מחשבה, זמן וכסף בייצור ומנסים לשרוד בשוק בו הכוחות הכלכליים אינם לטובתם. גם אם מדובר במוצר שיובא מחו”ל, אם יש מישהו שעומד מאחורי הדלפק ומשתדל לתת לי את השירות הכי טוב, אז למה לא לפרגן לו?! אז הנה רשימה מפורטת לחלוטין של כל הספקים הנהדרים שלקחו חלק בפרויקט הקטן הזה והזדמנות מצוינת להגיד להם תודה.

נתחיל עם momme: גלריה – חנות משגעת שבשבילה הגעתי עד דרום הארץ (מושב הודיה) ולאחרונה ניתן להשיג את הדברים שלהם גם בדרום תל-אביב (רח’ הרצל 56). תאמינו לי, שגם כשהקנייה היתה כרוכה בנסיעה ממושכת היא היתה שווה את זה. יש למאמי אקססוריז מיוחדים שלא נתקלתי בהם בשום חנות אחרת. קרן בעלת החנות מייבאת אותם באופן בלעדי ויש לה טעם משובח במיוחד.

מכיון שבדירה היו הרבה מדפי תצוגה, חיפשתי חפצים שימלאו אותם, אך לא יכבידו עליהם. במאמי מצאתי כל מיני פסלוני קרמיקה ואלומיניום בצורות קקטוסים, שבלולים, שבשבות וכו’ והכל בקווים נקיים ובסגנון שהיה מושלם בשביל הבית הזה. במיוחד מצאה חן בעיני ואזה בצורת ראש שהפרחים שלה מהווים את ‘התסרוקת’ אותה אפשר לשנות ולרענן מדי פעם כמובן.

את 4make אני כבר מחבבת מזה זמן רב ותמונות הפורמייקה שלהם מופיעות אצלי בפרויקטים בדירה ברמת-גן ובדירה נוספת בגבעתיים. את התמונה שבחרנו לקומה העליונה הם התאימו במיוחד לפרופורציות של הקיר עליו היא נתלתה. גם לקומה התחתונה נבחרה תמונה שלהם, ובעיניי היא היתה מושלמת לחלל, אבל הלקוחות החליטו לוותר עליה לבסוף.

מהזוית הזאת, אני לא בטוחה שתצליחו לראות עד כמה השטיח הזה מיוחד ובלתי שגרתי, אבל תאמינו לי שהתרגשתי כשמצאתי אותו לאחר סריקה של מאות שטיחים באתר overstock.

עם הספה של הקומה התחתונה הלקוח שלי הצליח לשבור אצלי שיא אישי בקבלת החלטות. הגענו לקסטיאל as is, הראיתי לו אותה, הוא התיישב עליה ואמר “יאללה לוקח”… באמת?! בלי לעשות עוד סיבוב? בלי לישון על זה בלילה? כנראה שככה זה אהבה ממבט ראשון.

לגבי הכורסא מ- simply wood, הוא דווקא היה יותר ספקן ואני הייתי ההחלטית מבינינו. הטקסטורה שלה התאימה באופן מושלם לתיפורים שעל הספה וההדום שלה יכל לתפקד על תקן שולחן סלון עליו רצינו לוותר כדי להשאיר עוד מקום משחק לילדים.

את שתי החנויות בהן נעזרתי לאבזר את חדרי הבנות, מצאתי ממש קל”ב. שוקה היא חנות הבית של כל אמא גבעתיימית חובבת עיצוב. כל פעם שאני נכנסת לחנות הקטנה, אני מופתעת מכמה היא יכולה להכיל. החנות, שנמצאת בתחילת רח’ שנקין בגבעתיים, מתעדכנת לעיתים קרובות וכמעט תמיד אני מוצאת בה דברים חדשים בהם עוד לא נתקלתי. tommy & annika היא חנות חדשה יחסית בקניון גבעתיים. מה שאני כאימא אוהבת בחנות הזאת, זה שמעבר לעיצוב של החנות והצעצועים, ניכר שהשקיעו שם מחשבה ובחרו משחקים שמפתחים את הדמיון והיצירתיות. כאלה שגרמו לי אישית לחזור להרגיש ילדה. שימו לב לגלובוס הורוד עם הכיתוב בעברית(!) לדוגמה, מקסים לא?

את החדר של הקטנטונת לא הספקנו לצלם לצערי, כי היא בדיוק ישנה. אבל לא יכולתי שלא לספק לכם הצצה קטנה לפריטים המשגעים שנבחרו לו, למנורת הענן המתוק של my little company  והשטיח המקסים של fun-love-do.

את כל התמונות בפוסט צילמה בכשרון רב שירה גנני, תודה מותק!