5 מותגים לריהוט חדרי ילדים בסגנון נורדי

בזמן האחרון נראה שבכל מה שקשור לחדרי ילדים, הטרנד הנורדי הפך להיות כל כך נפוץ כמעט כאילו הוא האפשרות היחידה בעולם העיצוב. אז מה יש בסגנון הנורדי שכל כך עושה לנו את זה, במיוחד בחדרי הילדים? אני חושבת שיש משהו במינימליזם שמאפיין את הסגנון הזה, שמהווה אלטרנטיבה טובה לחדרי הילדים הסטנדרטים שעמוסים לעייפה בצעצועי פלסטיק צבעוניים. עם הרצון שלנו לתת לילדינו את הכל וחנויות הסטוק למינהן שהופכות את כל השפע לזול וזמין, אנחנו קצת מקשים עליהם להתמקד במה שמעניין אותם ולחקור. עם כל הגדג’טים הטכנולוגיים, הם לפעמים מפספסים את הזמן שבו הם אמורים פשוט לשחק.

זה בעצם מה שמציע לנו העיצוב הנורדי: חדרים שגם לנו ההורים נעים לשהות בהם וגם עבורם הם קסומים. הצבעוניות שלהם מצומצמת, לעיתים פסטלית ויש שימוש בעיקר בחומרים טבעיים. יש בהם בסיס מונוכרומטי שיכול להתאים את עצמו לגילאים משתנים, והרבה מרחב שמעורר את הדמיון ומאפשר למידה.

חדר נורדי בפרויקט משותף של קרן בר ושלי, כריות של ELIOR צילום: שירן כרמל

אל טרנד הנורדי נחשפנו בעיקר בזכות הפינטרסט, הבעיה היא בפער שיש בין מה שאנחנו רואים ברשת לבין מה שקיים בחנויות הרהיטים המיועדות לחדרי ילדים. רוב הרהיטים בחנויות האלה הם כבדים, מגושמים ובצבעוניות שהתאימה לשנות ה-80 ולא התעדכנה מאז. כשעיצבתי את החדרים של יהלי ועלמה שלי, המבחר היה דל למדי. כיום, בדיוק שנה אחרי, יש כזה שפע וזה ממש כיף. אז החלטתי לחלוק אתכם את התענוג ואם פספסתי משהו, תרגישו חופשי לעדכן אותי בתגובות.

OEUF

איזה מעולה שניחותא התחילו ליבא את OEUF לארץ. המותג הניו-יורקי הזה כיכב אצלי בלוחות הפינטרסט תקופה ממושכת ובדיוק כשעלמה עברה למיטת מעבר, הם הגיעו לארץ. אז כמובן שקנינו לה את מיטת ה- PERCH המושלמת, אבל יש עדיין עוד כמה פריטים שלהם ב- WISHLIST שלי. את החברה של OEUF הקימו זוג מעצבים מברוקלין לאחר שנולד ילדם הראשון. הם התחילו מעריסה וכיום מייצרים גם משחקים ואפילו בגדים לילדים. לארץ ניחותא מייבאים כרגע את הרהיטים בלבד, אבל הם מצליחים לשמור על מחירים דומים לשאר המדינות וזה לא מובן מאליו בכלל מבחינתי כלקוחה וכמעצבת.

המותג OEUF הוא כאמור ניו-יורקי, אבל לגמרי תואם את המאפיינים הסקנדינביים שאני מחפשת כשאני מעצבת חדרי ילדים: חומרים טבעיים, קווים נקיים ומינימליזם. חלק מהרהיטים מגיעים גם בגוון בירץ’ בהיר וגם בגוון אגוז כהה ומשולבים עם MDF צבוע בלבן. למרות השימוש באותם חומרים וקווים, הרהיטים אינם נראים חלק מסט ואני אוהבת את זה.

החדר של עלמה, צילום: שירן כרמל

RAFA KIDS

אני מודה ש- RAFA KIDS שייכים לקטגוריה של הביוקר, אבל עוד לא נתקלתי בשלמות כמו שיש לדברים שלהם. RAFA KIDS מייצרים מיטות, שולחנות כתיבה, מדפים, ספסלים ונדנדות. בשנה האחרונה הם התרחבו לטקסטיל והחלו לייצר גם מוצרים מתוקים מלבד. ממש כמו ב- OEUF, גם רפה קידס הוקמה על ידי זוג אדריכלים הולנדיים שהפכו להורים ויש להרגשתי איזשהם מוטיבים ארכיטקטיים שכאלה במוצרים שלהם.

את רפה מייבאים לארץ HERBERT ולמרות שאני אישית בדרך כלל מעדיפה להזמין ישירות כדי לחסוך עלויות, במקרה הזה אני ממליצה להעזר בהם בעיקר כי זה יוצא יותר זול ואם אפשר להרוויח גם כתובת שתיקח אחריות על כל הפרוצדורה אז בוודאי שכדאי.

החדר של יהלי, צילום: שירן כרמל

KIDZOO

את הגילוי הנפלא על  KIDZOO אני חייבת לנגה הלקוחה שלי. היא סיפרה לי על שני חברים שלה בשם נועה וליאור, שניהם מעצבים תעשייתיים בוגרי בצלאל, שפיתחו קולקציה שלמה של רהיטים ואביזרים לעיצוב חדרי ילדים. הקולקציה כוללת מיטות מגניבות עם ראשי מיטה בצורת חיות, מדפים ומתלים משגעים. הרהיטים מיוצרים מבירץ’ (לביד לבנה רב-שכבתי) בחיתוך CNC ומודבקים בדבק על בסיס מים שהוא בטוח גם לתינוקות. את הרהיטים אפשר להרכיב ולפרק בקלות וכך גם להעביר אותם כשעוברים דירה. רק המיטות מחוזקות עם פרזול לצרכי בטיחות.

הגילוי הזה היה ממש מרגש מבחינתי כי למרות שהקולקציה של KIDZOO מיוצרת בארץ היא לגמרי מרגישה חו”לית, הדגמים מקוריים ויפים והמחירים מצוינים. יש לי הרגשה שקידזו רק ילכו ויגדלו ואני סקרנית לראות איזה מוצרים נוספים הם יבחרו לפתח.

אי אפשר לסיים את הפוסט בלי לכתוב על מותג נורדי אמיתי… FLEXA היא חברת עיצוב דנית שמייצרת רהיטים ואביזרים לחדרי ילדים ומיובאת לארץ על ידי TOLLMAN’S DOT.  טולמנס לא מביאה את כל המוצרים של החברה אלא בעיקר קולקציה שנקראת POPSICLE, ובניגוד לשם המתקתק, הרהיטים צבועים דווקא בגוונים עמוקים כמו כחול אפרפר, ורוד עתיק וירוק יער שנותנים איזשהו טוויסט בין הנאיבי והבוגר. אני אוהבת מותגים שמאפשרים לילדים ‘לגדול’ בתוכם. גם הצבעים וגם העיצוב של הרהיטים של פלקסה מאפשר את ההתבגרות הזאת ועדיין נראה רך ומזמין.

הקולקציה המיובאת על ידי TOLLMAN’S DOT היא כאמור חלקית ביותר ולפי האתר של טולמנ’ס דוט המחירים לא זולים, אבל אני שמחה שהאופציה הזאת קיימת ומקווה שהמגוון עוד יגדל.

למי עוד יש ריהוט נורדי לילדים? PAS NORMAL מייבאים כמה פריטים של FERM LIVING, להאוס-אין יש כמה מיטות סקנדיביות מוצלחות ויש את אברה קידס ופיסז… בקיצור תענוג אמיתי!

לסיום אני מתרגשת לספר לכם, שיש לי קבוצה חדשה בפייסבוק. קבוצה שבה תוכלו להתייעץ איתי על ההתלבטויות העיצוביות שלכם, קבוצה שבה אחלוק איתכם את מקורות ההשראה שלי ואתן לכם טיפים סודיים במיוחד. אתם מוזמנים להצטרף אליה ולהעלות שם את חדרי הילדים הנורדיים שלכם כדי שכולנו להתענג 🙂