מינימליזם חמים ונעים

עם כל שנה שעוברת, יש לי פחות דברים. פחות בגדים בארון, פחות תכשירי איפור וטיפוח, פחות ספרים ודיסקים. אני מוצאת את עצמי קונה פחות צעצועים לילדים ורואה פחות טלוויזיה עם לירן. אני לא מתנזרת ולצערי גם לא חוסכת… פשוט משתדלת שמה שיש לי, יהיה מדויק יותר בשבילי.

לא תמיד הבתים שאני מעצבת מתאפיינים במינימליזם הזה. לפעמים הלקוחות שלי מבקשים דווקא להשאיר מקום לחפצי נוי. אחד מהם הסביר לי שמבחינתו אלה בדיוק הדברים שמכניסים חיות וחמימות לבית ואני לגמרי מסכימה איתו… אבל מבחינתי בית עם חיים זה בית, שהילדים יכולים לשחק בכיף בסלון ולקפוץ על הספה ולאו דווקא מליון פיצ’יפקס בכל פינה.

מינימליזם זה משהו שבהחלט לא מתאים לכל אחד, יש אנשים שירגישו בחללים מינימליסטיים קצת קר ומנוכר, כמו במוזיאון… אבל יש גם לא מעט אנשים שזקוקים לזה מבחינה חושית או שפשוט אוהבים את הנקיון והקלילות של הסגנון הזה.

חללים מינימליסטים יכולים להיות חמימים יותר ולתת תחושה של עושר ולא של ריקנות. יש כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון כשמנסים לעצב חלל כזה:

  • שימו לב למה שאתם בוחרים להסתיר – מכשירי חשמל וכלי בישול ואפיה חשופים נותנים תחושה של מטבח פעיל, אך מוסיפים לעומס החזותי שיש במטבח גם ככה. חזיתות פורמיקה ללא ידיות שנפתחות במגע, מקרר ומדיח אינטגרליים יכולים לעזור ליצור מראה נקי ולאפשר למי שנכנס להתמקד במה שנעים לעין. אני בחרתי להשתמש גם בכיריים שרק המבערים שלהם בולטים מעל משטח העבודה והפלטה עצמה נמצאת מתחת למשטח העבודה.
  • השתמשו בחומרים טבעיים ובטקסטורה עשירה – אין ספק שאין כמו רצפת פרקט (ולצורך העניין גם למינציה מוצלחת יכולה לעשות את העבודה), אבל גם אם יש לכם רצפה בגוון אפור בטוני אתם יכולים לבחור ברהיטים מעץ ליצירת אוירה חמימה. טקסטורה של שברון או הרינגבון ברצפה, שיש קררה עם גידים או סתם שמיכת צמר סרוגה יוסיפו עומק ועניין לחלל.
  • אל תסתפקו במונוכרומטיות אפורה, הוסיפו צבע! גם אני אוהבת את הטרנד המונוכרומטי, חללים שלמים שכל מה שיש בהם נמצא על הסקאלה של שחור-אפור ולבן. אבל אל תתבלבלו, החללים האלה אינם מינימליסטים בתכולתם ויש בהם הרבה פריטים. לא חייבים להשתמש בגוונים חזקים, כל הפסטלים וצבעים ש’נלקחו מהטבע’ יכולים לעשות את העבודה.
  • אל תשכחו שחלל מינימליסטי הוא אינו חלל ריק – כדאי שמה שתבחרו לשים בחלל שלכם יהיה מעניין ואסתטי במיוחד. תמונות של אמנים שמדברים אליכם, כלי בית יפים ושימושיים, תחשבו איזה כיף יכול להיות לכם בבית אם תקיפו את עצמכם רק בדברים שאתם אוהבים… אבל כמובן לא להגזים;-)

אז זו אני וזה המינימליזם שלי, בזכותו קל לי לבחור בגדים בבוקר ובוודאי שקל יותר לשמור על בית נקי ומסודר כשהוא מכיל פחות דברים…אנחנו באמת לא זקוקים לכל הרבה כדי להיות מאושרים 🙂

שתהיה לנו חזרה לשגרה קלה ואוורירית…