איך עוברים מדירת שני חדרים לשלושה בלי לעבור דירה

כשהלקוחות התל-אביביים שלי פנו אלי, הם רצו לבדוק האם יש אפשרות להפוך את דירתם מדירת שני חדרים לשלושה. את הדירה קיבל הלקוח שלי בירושה מסבתו ולמעשה זו היתה הדירה שבה הוא גדל כילד. כשנכנסנו לדירה ניכר היה שלכל פינה בבית יש זכרונות משלה, זאת היתה דירה עם ‘הסטוריה משפחתית’. דווקא בגלל זה, קצת חששתי להציג בפניהם את הסקיצות שלי, השינוי שהצעתי להם לא היה גדול מבחינה ביצועית, אבל הוא בהחלט היה רעיון שצריך להתרגל אליו. הצעתי להם למקם את המטבח, שהיה עד עכשו בחדר סגור, דווקא במרפסת.

לפני:

אחרי:

המיקום החדש של המטבח אילץ אותנו לכאורה להקטין את פתח החלון (מבפנים ולא מבחוץ כדי להשאיר את חזית הבניין ללא שינוי). האינסטינקט הראשוני הוא לשמור על הפתחים של הדירה גדולים ככל האפשר, אך במחשבה שנייה הויטרינה של המרפסת היתה גדולה מדי ולכן התריסים היו מוגפים ברוב שעות היום. דווקא הקטנת החלון אפשרה להשאיר אותו פתוח ואת הדירה מוארת ומאווררת.

תמונה של דור שרון ל- KARMA KOLLEKTIVE.

את הסלון סובבנו אל הצד השני מתוך מחשבה שכשנכנסים לדירה יותר נעים לראות את הצד של הספה והתמונה לעומת קיר עם טלוויזיה. מעבר להיבט האסתטי, הספה עמוקה יותר מהמזנון ויוצרת איזשהי חסימה מול הכניסה. להעמדת הריהוט בחלל יש תמיד כמה שיקולים ויזואלים ופונקציונלים, לא תמיד הם עולים בקנה אחד ולפעמים יש צורך לתעדף אותם.

רעיון נוסף שהעליתי בפניהם, אך לא יצא לפועל מטעמי עלויות, היה להזיז את פתח המסדרון. אני אישית לא אוהבת לראות את הפתחים של חדר השרותים וחדר האמבטיה מהחלל הציבורי, ומשום מה לא מעט דירות מתוכננות ונבנות ככה גם כיום. החלטנו שהניצול המירבי של התקציב יהיה דווקא לשפץ קוסמטית את החדרים האלה, על מנת שמה שישתקף אל הסלון יהיה בכל זאת נעים לעין וכדי שהשימוש היומיומי בחדרים אלה יהיה אסתטי ונוח.

אז מה הלקוחות שלי עשו בחדר שהם ‘הרוויחו’? הם הפכו את המטבח לחדר ילדים מקסים. כשהגעתי לצלם את הדירה לאחר שנה הכרתי את התינוקות המתוקה שנוספה למשפחתם לאחר השיפוץ. אם תשימו לב לתמונות של ה’לפני’ וה’אחרי’ תוכלו לראות שאת אריחי העץ שחיפו את קירות המטבח הישן צבענו בגוון שמנת והם מוסיפים לחלל אוירה נורדית שכזו. אני אוהבת את ההמשכיות הזאת שמקשרת בין החיפוי הישן מהדירה של הסבתא לחיפוי העדכני לחדר החדש של הקטנה.

לפני:

אחרי:

אם גם אתם מכירים את זה שלפעמים אתם כל כך רגילים למשהו שאתם פשוט לא מצליחים לדמיין אותו אחרת, אתם יכולים להתנחם בכך שכולנו חושבים בתבניות. לפעמים התבנית הזאת שייכת לבית שגדלנו בו ולפעמים היא שייכת לדרך שבה עיצבו הדיירים הקודמים את הדירה אליה עברנו. גם אני כמעצבת עובדת בתבניות, החל מתכנון המטבח וכלה במספר השקעים שנהוג למקם ליד פינת העבודה. התבניות האלה עוזרות לנו לזרז תהליכים, אבל כאשר נתקלים בבעיה שמטרידה אותנו, לפעמים אנו צריכים להזכיר לעצמנו ‘לצאת מהקופסא’ כדי למצוא פתרונות יצירתיים.

הרבה התלבטויות שעולות בפגישות יעוץ נפתרות בהעמדת ריהוט אחרת. אני מגיעה ומתחילה להזיז רהיטים ולארגן את החדר אחרת. הלקוחות מהססים לרגע, אבל פתאום הכל מסתדר להם מול העיניים והם לא מבינים איך הם לא חשבו על זה קודם… בפגישה כזאת ניתן לבחון האם יש דרך טובה יותר לארגן את החלל כדי לנצל מקסימלית את שטח הבית. אפשר גם להתיחס לתאורה ולצבעים שיחמיאו לו ולהמליץ על דרכים לשדרג אותו.

לקביעת פגישת יעוץ שכזו, אתם מוזמנים לפנות אלי טלפונית: 054-9742488

שנה מצוינת, יונית