חו”ל זה בכלל כאן

“יונית, זאת קרן מהצבת צוותים, אנחנו מקפיצים אותך לניו-יורק הערב ל- 001.” מה? אבל אני בכלל לא בסטנדביי – איך זה יכול להיות? חוצמיזה ראש השנה מחר ואני כבר עם יהלי ועלמה ואיך לירן יסתדר איתם בטיסה?… שוב פעם אותו חלום, שחוזר אלי במיוחד בתקופת החגים. חמש שנים עברו מאז הטיסה האחרונה שלי כדיילת, אבל בלילה כשאני ישנה אני לפעמים עדיין מגישה קפה (או תה).

האמת? אני לא כל כך מתגעגעת לעבודה הזאת. אורח החיים הזה שהיה כל כך מגניב בהתחלה, הפך להיות מתיש בהמשך. השניה וחצי לאחר היקיצה שבה צריך להתאפס, להיזכר באיזה מדינה אני נמצאת וכמה שעות יש לי עד הפיק-אפ… אוף! למה אני כן מתגעגעת? לחו”ל.

כמו הרבה דברים אחרים, חו”ל זה בעצם state of mind. בשבילי חו”ל זאת בעצם התחושה של לא להיות על אוטומט. להתאמץ לפענח את מפת הסבווי ואיך מגיעים ממקום למקום, לקרוא את הסימנים הבלתי-כתובים ולהבין איך מצופה ממני להתנהג בכל סיטואציה… אני חושבת שההתכווננות הזאת מחדדת לי את החושים וגורמת לי לראות יותר דברים ולגלות את העולם. הרי בינינו, גם בארץ לא חסר מה לראות ובכל זאת שם אני בגרסה הטובה יותר שלי: מתפעלת ומתמלאת השראה מכל דבר.

צילום: אלי סינגלובסקי

 יש מקום שנמצא 5 דקות מהבית שלי שבו אני לא צריכה הרבה כדי לעבור למצב התודעה של חו”ל. מתחם שרונה זה קודם כל מקום יפהפה כמו שאר הפינות שהטמפלרים השאירו אחריהם פה בארץ. מעבר לזה יש שם תמהיל חנויות שמצד אחד מספיק יוקרתי ובלתי שגרתי בשביל לרגש ומצד שני מספיק מגוון ובר-השגה. אני יודעת שהמקום הזה קצת מושמץ, אבל בעיניי שלא בצדק. מה שכן, אני ממליצה לכם להגיע לשם באמצע שבוע ולא בסופ”ש, כדי לחוות אותו במיטבו.

שתי חנויות העיצוב שיש במתחם הן Bloomingville – סוהו ו- Story, שתיהן שוות במיוחד אבל שונות אחת מהשניה. בלומינגוויל היא בעצם חנות פופ-אפ שנמצאת בקומה השנייה של סניף ‘סוהו’ המוקדשת לפריטי המותג הדני. סוהו היא לא החנות היחידה שמייבאת את בלומינגוויל, אבל ההיצע שלהם בהחלט רב משל האחרים. מעבר לאגרטלים ולפמוטי האוריגמי הידועים שלהם, נמכרים גם כלי בית נוספים, מוצרי טקסטיל כמו כריות נוי ושמיכות טלוויזיה ואפילו רהיטים כמו שולחנות קפה וצד, כורסאות וספות. כל הפריטים מיוצרים מחומרים בעלי אופי טבעי ומעוצבים בקוים נקיים בסגנון סקנדינבי אופייני.

לעוד תמונות מלאות סטייל כנסו לאתר

מה קניתי? האמת היא שקניתי בחנות הזאת לא מעט כי אני פשוט מאוהבת באסתטיקה שלהם…(ומי שיזהה כמה שיותר פריטים של בלומינגויל פה יזכה במקרון מפושון ;-)) אבל הקנייה האהובה עלי היא ללא ספק המדפים בצורת הבתים שתליתי בחדר הילדים של יהלי ועלמה:

טיפ חסכוני: סוד היופי של הרבה מהמוצרים של בלומינגויל טמון בפשטות שבהם ואם תקלידו בגוגל Bloomingville DIY תגלו הרבה הדרכות נהדרות לדברים שאתם יכולים ליצור בעצמכם.

סטורי לעומת זאת, היא חנות שמייבאת מותגים שונים מאירופה ובעיקר מסקנדינביה (מפתיע, אה?!).  מה שאני אוהבת בסטורי זה שכמו השם שלה, אפשר ממש להרגיש בתוך סיפור בחנות הזאת. הכל שם כל כך מעוצב ומגניב והבחירות מדויקות… ממש תענוג! אני גם אוהבת את זה שהחנות כוללת גם פריטי אופנה וגם פרטים לבית, אני מוצאת שלא מעט חנויות שמשלבות בין השניים מצליחות לקלוע בשני המישורים.

צילום: עמית גושר

מה אני הולכת לקנות? את הבית  הפינטרסטי הזה  לחדר ילדים משגע במיוחד שאני מתכננת עכשו:

טיפ חסכוני: למרות ששווה להגיע לחנות ולו רק בשביל ההשראה, בסטורי אונליין יש 12% הנחה ללקוחות חדשים.

אם יש לכם רעיונות איזה חנויות מחו”ל צריכות לעלות לארץ שתפו אותי ואם יש מקומות נוספים בארץ שעושים לכם חו”ל ללב, אני ממש אשמח לשמוע עליהם!