בשבחי הזיוף

בשבוע שעבר קיבלתי וואטסאפ מהלקוחות שלי מכפר-סבא עם צילום מסך של ‘טיפ השבוע’ של חברתי והקולגה שלי קרן בר. בפוסט קרן המליצה להשתמש בפרקט אמיתי או למינציה ולא בדמוי פרקט, בגלל התחושה השונה שנלווית לו:

בניגוד להמלצתה של קרן, אנחנו דווקא ריצפנו עם גרניט פורצלן דמוי פרקט והיינו מרוצים ביותר!  קרן היא גם חברה של הלקוחות שלי והיא זו שהמליצה להם עלי. אל דאגה…הם כמובן לא באמת התכוונו לחרחר ריב, אבל מה שהיה משעשע במיוחד זה שקרן בדיוק היתה אצלי בבית וכך התפתח לו דיון מענין על השימוש בחומר שמחקה חומר אחר.

כן כן גם אני פיינשמקרית לא קטנה ותמיד מעדיפה את הדבר האמיתי, אבל לפעמים היתרונות של החיקוי עולים על המקור. בדירה בפתח-תקווה עליה אני רוצה לספר בפוסט הזה, עשינו שימוש בלא מעט חיקויים וכמו שבטח כבר הבנתם אני בעד. לפי דעתי יש מקום להשתמש בחיקויים, לפעמים משיקולי תקציב ולפעמים משיקולים פרקטיים. החיקוי חייב להיות איכותי כמובן ולדמות את המקור באופן מושלם, אבל אם הוא חיקוי מוצלח – אז למה לא בעצם?!

קחו את הגרניט פורצלן לדוגמה, זהו חומר שיכול להראות כמו כל כך הרבה חומרים: עץ, אבן, שיש ואפילו מתכת… בהבדל אחד – הגרניט פורצלן עמיד ואינו סופג מים או כתמים. מהסיבה הזאת הוא מצוין כמשטח עבודה. אפשר להניח עליו סירים חמים, לשפוך עליו מאכלים מלכלכים ואפילו לשרוט אותו עם סכו”ם וכלום לא יקרה לו. נוח במיוחד כשמדובר באי עם כיריים במקום פלטת בוצ’ר רגישה.

המטבח אגב אינו חדש לחלוטין, זהו מטבח ישן שהחלפנו לו את החזיתות והוספנו לו את האי, נחמד לא?!

עוד נקודה שבה אני ממש ממליצה ללכת דווקא על החיקוי ולא על המקור היא מרצפות מצוירות. נכון, מרצפות הבטון כל כך יפות, אבל לא פרקטיות בכלל כך מסתבר. גם עם סילר עליהן הן עדיין סופגות כתמים והן לא מתאימות לכל לקוחה, במיוחד לא ללקוחה שקמה בבוקר והולכת לישון עם ספונג’ה. (לא גברת כהן, לא התכוונתי אישית אלייך… יש לי עוד הרבה לקוחות ששוטפות את הרצפה פעמיים ביום;-))

כמו שאתם כבר מכירים אותי, גם בפרויקט הזה היו הרבה IKEA HACK, את חלקם אולי תוכלו לזהות בעצמכם… צבענו רהיטים, החלפנו ידיות ושדרגנו את כל הפריטים הרגילים שיש לכולם למשהו יחודי רק לבית הזה.

ולסיום אם הייתי יכולה, הייתי משתפת אתכם בתמונות של הלקוחות שלי – הדיירים. למדתי לא מעט מהלקוחות האלה, הם אנשים שיודעים לשמוח בחלקם ובו זמנית לשאוף קדימה, מלאים באנרגיות טובות ובשמחה של יצירה ועשייה… מכיון שזה בכל זאת פחות מקובל, אחלוק אתכם כמה תמונות של דיירים נוספים שחיים איתם בדירה והשפיעו לא פחות על העיצוב שלה.

כל התמונות בפוסט צולמו על ידי שירה גנני המוכשרת והנהדרת.